V. třída
5. třída
Naše třída se nachází ve třetím pavilonu mateřské školy v prvním patře. V letošním školním roce je k nám zapsáno 20 dětí ve věku 3 až 5 let.
O děti pečují učitelky Dita Kubešová a Bc. Hana Horáková a provozní pracovnice Lenka Popelová.
Provoz třídy je od 6.00 do 15:30. Ráno se děti scházejí od 5.30 ve druhé třídě druhého pavilonu. Odpoledne převádíme děti do třetí třídy v prvním pavilonu, kde je provoz do 16:30.
Spojit se s námi můžete na telefonním čísle: 770 114 865.
Motto třídy: „Pomáháme ti, človíčku, najít vlastní cestičku.“
Ranní přivítání v komunitním kruhu:
„Levá, pravá, levá, pravá,
tak se chodí do školky.
Levá, pravá, levá, pravá,
pro kluky i pro holky.
Když něco popletu,
tak to zkusím znovu.
Nemusím se bát,
můžu si tu hrát.“
Vzdělávání naší třídy vychází z integrovaných bloků charakterizovaných ve Školním vzdělávacím programu, z ročních období a dění kolem nás.
Září – Hola, hola, škola volá!
Říjen – Listopad – Podzimní čarování
Prosinec – Kouzelné vánoční zvonění
Leden – Únor – Co má zima na práci
Březen – Duben – Přišlo jaro se sluníčkem
Květen – Červen – Je nám dobře na světě
Tyto bloky zpracováváme do týdenních nebo dvoutýdenních témat. Vzdělávací činnosti jsou založené na hře a na vlastním prožitku dětí. Dáváme přednost individuální a skupinové formě vzdělávání.
Naším rituálem je ranní komunitní kruh, kde se každé ráno pozdravíme, seznámíme se s tím, co nás daný den čeká, vyprávíme si o svých zážitcích a pocitech.
Adaptační program
V tomto školním roce do naší třídy nastoupí jedenáct nových dětí.
Nástup do mateřské školy je důležitým milníkem v životě dítěte a celé rodiny. Děti se musí vyrovnat se spoustou změn, nových zážitků a pocitů (nové prostředí, osoby v blízkosti dítěte, nové děti v kolektivu, nové požadavky na dítě, odloučení od rodičů). Jak toto vše dítě zvládne, závisí především na rodičích a přístupu učitelek. Proto ve spolupráci s rodiči zohledníme individuální průběh adaptace každého dítěte. Adaptace je dlouhodobý proces, každé dítě potřebuje jiný čas pro sžití se s novým prostředím. Rodiče by měli dětem dopřát dostatečný čas v šatně, aby mohly zvládnout co nejvíce věcí samy a zdokonalit se tak v sebeobsluze. Neměli by na děti spěchat, ale raději přijít o několik minut dříve.
Loučení dítěte s rodičem by nemělo trvat příliš dlouho. Dlouhé loučení je pro dítě stresující. A mnohdy se dítě uklidní rychleji po odchodu rodiče.
Děti si mohou přinést malého plyšáka, který jim pomůže překonat strach z odloučení od rodičů. Rodičům umožníme krátký pobyt ve třídě s dítětem ráno při nástupu – nejdéle do 8:00 hod. Dlouhodobější pobyt rodiče ve škole adaptaci dítěte spíše komplikuje a je obtížně pochopitelný pro ostatní děti, které jsou ve škole bez rodičů.
Je vhodné do třídy chodit pravidelně ve stejný čas. Pokud rodič dítěti slíbí, že ho vyzvedne v určitý čas (po obědě, svačině, spaní), měl by to dodržet.
Velmi důležitá je komunikace mezi rodiči a učitelkami. Rodiče se nás mohou kdykoliv obrátit, pokud potřebují poradit, nebo cokoliv řešit.
Hlavní cíle učitelek
- seznámit děti s prostředím a režimem MŠ
- podporovat a prohlubovat navazování mezilidských vztahů
- mít spokojené děti po celý rok
- dát každému dítěti prostor pro rozvoj ve všech vzdělávacích oblastech
Plánované akce
- divadelní představení dle aktuální nabídky
- sběr přírodnin
- výlov rybníka
- mikulášská nadílka
- výroba dárků na adventní trhy pro Arpidu
- vánoční besídka s posezením s rodiči
- masopustní karneval
- čarodějnický rej
- oslava Dne dětí
- třídní výlet
- besídka ke Dni dětí a posezení s rodiči
- pobyt v solné jeskyni (Šikulka České Budějovice)
O mimořádných a neplánovaných akcích budou rodiče včas informováni prostřednictvím nástěnky.